-

چربی های غنی شده و غیر اشباع شده مثل روغن زیتون، روغن ماهی، آجیل ها، کره بادام زمینی طبیعی و آوکادو برای بدن شما خیلی مفید هستن. تا زمانی که شما مصرف اونها رو بین 20-30٪ نگه دارید، می تونه به شما در دستیابی سریع نتیجه کمک کنه. این به این دلیل است که کمک می کنه تا سطح انسولین تثبیت بشه، که اگر بیش از حد بالا باشه، می تونه باعث حفظ چربی بشه.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 | 14:39 | نویسنده : مادر عسل |
به طور متوسط هر خانم باید حدود 2000 کالری در روز برای نگهداری وزن و 1500 کالری برای از دست دادن یک پوند وزن در هفته بخوره. به طور متوسط هر مرد نیاز به 2500 کالری برای نگهداری داره و 2000 لازم داره تا یک پوند وزن کم کنه.



:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 | 14:39 | نویسنده : مادر عسل |

ماهی قزل آلا سرشار از آنتی اکسیدان آساتکسانتین، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و مواد ضد التهاب می باشد. افرادی که از روغن ماهی بعلاوه سایر مواد غذایی سالم بهره مند هستند به میزان قابل توجهی چربی های شکمی خود را از دست می دهند.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 | 14:38 | نویسنده : مادر عسل |

قرص لاغری ونوستات مانع از جذب یک سوم چربی های مصرفی می شه، بنابراین از جذب ویتامین های محلول در چربی مثل بتاکارتن، K,E,D,A جلوگیری می کند، پس برای در امان ماندن از این مشکلات و جلوگیری از دفع ویتامین های ضروری، پزشکان توصیه می کنند شب ها قبل از خواب و یا دو ساعت قبل از وعده غذایی یک عدد قرص مولتی ویتامین به منظور جبران ویتامین های دفع شده مصرف کنید.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 | 14:37 | نویسنده : مادر عسل |

چند لیوان چای سبز؟

روزانه نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و کمک به لاغری و چربی سوزی می کنه اما اگر در این میزان افراط کنید نه تنها مفید نیست بلکه سبب دفع آب و الکترولیت های بدن می شود. بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز با هداف لاغری دو ساعت بعد از هر وعده غذایی می باشد. با این برنامه ریزی هم کمک به کاهش وزن کرده اید و هم کمک به حفظ آهن موجود در غذا کرده اید.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 | 14:35 | نویسنده : مادر عسل |

سبزیجاتی که بهتره پخته مصرف شوند:

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از سبزیجاتی هست که پس از پخته شدن میزان بالایی لیکوپن آزاد می کنه، که این ماده یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است، پس گوجه فرنگی پخته ارزش غذایی بالاتری داره.

اسفناج

اسفناج جزو سبزیجات برگ پهن و سبز هست که مقادیر بالایی فولات داره، این ماده برای بدن بسیار ضروری است، جالبه که فولات موجود در اسفنجاج پخته به هیچ عنوان کم و یا از بین نمی ره و مزیتی که داره اینه که افراد اگر اسفناج را به صورت پخته مصرف کنند، از حجم بیشتری بهره مند خواهند شد.

کدو تنبل

کدو تبنل هم از خانواده هویج بوده و در عین حال سرشار از بتاکاروتن می باشد، آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی در حالت پخته خیلی سریع تر و راحت تر جذب بدن می شوند.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 | 14:03 | نویسنده : مادر عسل |

با ولع خوردن شیرینی چگونه مقابله کنیم؟

برای مقابله با این ولع بهتره به سلامت خودتون فکر کنید و اگه سلامتتون برای شما حائز اهمیت بود، شروع به کم کردن مقدار شکر و قند مصرفی کنید.

یادتون باشه که فقط حذف شکر و قند کافی نیست، بلکه منظور ما همه قندی است که در تمام خوراکی ها موجوده. دانشمندان حتی یه این نتیجه رسیدن که خیلی از میوه های شیرین و پر قند که به ظاهر سالم هم هستن، می تونن به سلامت ما لطمه بزنن!

چگونه با ولع خوردن شیرینی مقابله کنیم؟

  • همه غذاها و خوراکی ها دارای قندن پس با خوندن برچسب مواد تشکیل دهنده سعی کنید، مقدار قند کمتری وارد بدنتون کنید.
  • در قدم بعدی سعی کنید از خوراکی های رژیمی و بدون قند برای شروع استفاده کنید. این محصولات از قند مصنوعی ساخته شدن که اونها هم برای سلامتی مضر هستن، اما کمتر از قند طبیعی!
  • از دیگر راه های مقابله با ولع شیرینی می شه به ورزش کردن و نوشیدن آب زیاد اشاره کرد، وقتی شما هر روز ورزش کنید بدنتون منظم تر فکر و برنامه ریزی می کنه و به شما اجازه خوردن زیاد شیرینی نمی ده.
  • سعی کنید صبحانه ای کامل و پر از پروتیئن میل کنید تا برای جبران افت قند خونتون مجبور به خوردن شیرینی ها نشید.




:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 | 14:02 | نویسنده : مادر عسل |

سبزیجات با برگ های تیره مثل اسفناج:

اسفناج حاوی آمینو اسید تریپتوفانه که یکی از اجزای کلیدی تشکیل دهنده ماده سروتونین هست. این سبزی خوش طعم در کنار گوشت بوقلمون، تخم مرغ، دانه آفتابگردان و… جز خوراکی های افزایش دهنده سلامت مغز به شمار میرن.

آجیل بخصوص گردو:

تمام دانه های آجیل بخصوص گردو مقدار زیاد آنتی اکسیدان و ویتامین E دارن که برای سلامت مغز بسیار مفیدن؛مارچوبه، زیتون، تخم مرغ، برنج قهوه ای و گندم کامل هم در کنار گردو در این لیست قرار می گیرن.

گوجه فرنگی:

این ماده غذایی، حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام لیکوپن هست که می تونه از بدن در برابر صدمات رادیکال های آزاد که سلول ها رو مورد حمله قرار می دن حمایت کنه، رادیکال های آزاد در تولید بیماری فراموشی و به ویژه آلزایمر نقش بسیار مهمی دارن.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 | 14:02 | نویسنده : مادر عسل |

ارزن از دانه های خوراکی بسیار قدیمی است که شواهد نشون میدن، اولین بار در آفریقا کشت شد، اما به دلیل رشد سریع و توانایی رشد در محیط های خشک، بایر و نسبتا سخت و همچنین زنده موندن در شرایط مختلف، در همه دنیا کشت و مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان یکی از غلات خوشمزه به دلیل داشتن نشاسته خیلی زیاد برای تهیه انواع متنوعی از غذاها، دسرها، نان ها و فرنی ها در بسیاری از کشورها بخصوص چین، آفریقا و هند کاربرد پیدا کرد.

در مورد ارزن باید بگیم که نظر طعم، شیرینی ملایمی داره و دارای هزاران ماده مغذی مفیده و بیش از یک سوم جمعیت جهان از اون تغذیه می کنن.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 | 14:01 | نویسنده : مادر عسل |

گیلاس

این میوه که از میوه جات شیرینه در یک فنجان آن حدودا 18 گرم قند وجود داره که این مقدار زیاده و شما بعد از خوردن اون مجاز به مصرف غذاهای قند دار دیگر نمی باشید چون به اندازه کافی قند دریافت کرده اید.

گلابی

یک گلابی متوسط دارای 17 گرم قند، بهتره یک گلابی درسته رو یکجا نخورید و مقداری از اون رو در ماست کم چرب و یا سالاد بریزید و بعنوان دسر و یا میان وعده استفاده کنید.

هندوانه

هندوانه یک میوه مملو از آب و قند که بهترین گزینه برای گرمازدگی در فصل تابستونه اما نه بیشتر از یک تا دو تکه! چرا که به همون اندازه هم از قند بالایی برخورداره.

موز از دیگر میوه های قنددار

یک موز متوسط 14 گرم قند داره که طبیعتا زیاده پس بهتره یک موز رو در دو نوبت صبحانه همراه با جو دوسر و عصرانه همراه با ساندویچ کره بادام زمینی میل کنید.

و اما میوه جات کم شیرین

همه میوه ها مثل میوه جات مذکور قند فراوونی ندارند، بعنوان مثال یک آووکادو کامل فقط نیم گرم قند داره و یک گزینه خوب در سالادها و غذاها محسوب می شه، اما اگر قند کم داره در عوض کالری بالایی داره که نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

تمشک

یک بسته تمشک، این میوه ترش مزه و خوش رنگ حاوی 8 گرم فیبر و تنها 5 گرم قند که فیبر برای هضم غذا بسیار عالیه و جلوگیری از پرخوری هم می کنه.

طالبی و یا گرمک

این گروه میوه جات تنها 5 گرم قند و 23 گرم کالری دارند که بعنوان یک میان وعده در کنار پنیر و نان یه گزینه دلپذیری هستند.

توت فرنگی

این میوه خوشگل و هوس انگیز در یک فنجان خود تنها 7 گرم قند داره که برای روزهای گرم تابستونی یک انتخاب خوب در انواع سالاد و سبد میوه شما به شمار می ره.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 | 14:00 | نویسنده : مادر عسل |